באיזו מערכת אוטומציה כדאי להשתמש? זאפייר או אינטגרומט

באיזו מערכת אוטומציה כדאי להשתמש
אוטומציה היא ללא ספק אחת מה-Buzz-Words הכי גדולות בדיגיטל בתקופה האחרונה, כאשר יותר ויותר אתרים ועסקים רוצים ליישם מהלכי אוטומציה כדי לייעל עבודה, לחסוך זמן על תהליכים שונים ולשפר את ביצועי העסק שלהם. ואכן, פלטפורמות אוטומציה ושירותי אוטומציה פרטניים מאפשרים היום יעילות משמעותית וחיסכון אדיר בזמן והתעסקות, כאשר היבטים רבים בפעילות העסקית מבוצעים אוטומטית ולא ידנית.  אם כבר ברור לנו שמערכות אוטומציה יכולות להחזיר לכם את השעות האבודות ולייעל מכלול תהליכים בעסק שלכם, עכשיו נשאר להבין באיזו מערכת אוטומציה כדאי להשתמש – כאשר שתי המתמודדות העיקריות והמשמעותיות ביותר הן זאפייר או אינטגרומט. בדיוק בשביל לענות על השאלה הזו אנחנו כאן איתכם היום. בואו נצא לדרך בהסבר לגבי Zapier vs. Integromat.   

אמ;לק – התשובה הקצרה לשאלה זאפייר או אינטגרומט

התשובה הקצרה בהקשר להשוואה בין שתי מערכות האוטומציה הפופולאריות והגדולות הללו, היא שבמקרים רבים שתי המערכות מאפשרות דרכים שונות להגיע לאותן התוצאות, אך כמובן שעם הבדלים מסוימים, לעיתים מהותיים, בין השתיים.  תקציר הנקודות החשובות לגבי ההחלטה בין זאפייר או אינטגרומט הוא:
  • אפשר לעשות יותר דברים במערכת האוטומציה של Integromat, אבל היא גם קשה יותר להבנה ומתאימה יותר למשתמשים מתקדמים.
  • מערכת האוטומציה Zapier יקרה יותר לעומת אינטגרומט, כנראה כי היא מהחלוצות בתחום והשם הכי מוכר בכל עולם האוטומציה העסקית בדיגיטל.
  • זאפייר מאפשרת יותר אינטגרציות, כך שיותר סביר שתמצאו בה את האפליקציות שבהן אתם כבר משתמשים.
  • עבור אלו שחדשים בפעולות ותהליכי אוטומציה, אינטגרומט יכולה להיות מאוד קשה ומסובכת. לחלקים מסוימים של הפלטפורמה, יש צורך לפחות בהבנה בסיסית לגבי תכנות. 
אם אתם רק מתחילים את דרככם בעולם האוטומציה, Zapier תהיה כנראה בחירה טובה ומתאימה יותר, כי היא ידידותית יותר למשתמשים מתחילים. אם אתם משתמשי אוטומציה ותיקים ומתקדמים וזקוקים ליכולת לייצר יותר תרחישים, Integromat תספק לכם יכולות אוטומציה מעולות ומתקדמות יותר.  

זאפייר – Zapier

חברת Zapier היא מחלוצות תחום האוטומציה לעסקים דיגיטליים, כאשר כיום היא כנראה השחקנית הכי מוכרת וגדולה בתחום. זאפייר מחברת בין אפליקציות דיגיטליות שונות לבין השירותים והמהלכים העסקיים של עסקים במרחב האינטרנטי. המשמעות המעשית היא לחבר אפליקציות מסוימות למשימות עסקיות המתרחשות שוב ושוב, בלי לתכנת או לשלם למפתחי אינטרנט חיצוניים. כל פעולת אוטומציה (Zap) כוללת טריגר המפעיל צעדים אוטומטיים – דוגמא פשוטה היא ליד שנרשם לרשימת תפוצה דרך האתר ואוטומטית מקבל ממערכת הדיוור שלכם מייל שיווקי ומותאם אישית עם כל הפרטים שהוא צריך – כאשר את החיבור הזה ביצעה זאפייר.  Zapier Setup דוגמאות ליכולות ויתרונות מובילים של אוטומציה באמצעות זאפייר כוללים:
  • הפצת מיילים אוטומטית
  • חיבור אוטומטי בין לידים לבין מערכות CRM, בסיסי נתונים וכו'
  • שליחה של קישורים מותאמים אישית לעמודי סליקה
  • סקרים אוטומטיים
  • הפקה ושליחה של הצעות מחיר ספציפיות ומעוצבות, סגורות כקובץ PDF
  • הוספת אנשי קשר לרשימות תפוצה
  • ניהול משימות ורצפי עבודה בצורה אוטומטית
  • צירוף אנשים לוובינרים ושידורים שונים
  • חיסכון בזמן, משאבים וכוח אדם דרך אוטומציה של שלל משימות ופעולות עסקיות ושיווקיות 

אינטגרומט – Integromat

מערכת האוטומציה של Integromat במובנים מסוימים לוקחת את היכולות של זאפייר ומעלה אותן רמה מבחינת עומק ואפשרויות, אך "במחיר" של פחות ידידותיות למשתמש והתאמה יותר לכיוון של Power Users במערכות אוטומציה ואינטרנט. ממש לא חייבים תואר במדעי המחשב כדי לעבוד עם אינטגרומט, שלא תבינו אותנו לא נכון, אבל בעוד שזאפייר לא מצריכה בכלל קידוד ותכנות או אפילו הבנה בסיסית של תכנות, אינטגרומט מדי פעם מצריכה הבנה כזו ומעורבות נמוכה של תכנות מורכב יותר.  Integromat Logo transparent PNG - StickPNG בדומה לזאפייר, גם במערכת האוטומציה של אינטגרומט אתם יכולים ליצור פעולות אוטומטיות לתרחישים שונים המתרחשים שוב ושוב ולבנות רצפי עבודה מורכבים ומרובי תרחישים בעזרת עורך תרחישים גרפי- אך אינטגרומט מאפשרת יצירה של יותר תרחישים לעומת זאפייר, מה שמתאים לעסקים עם דרישות אוטומציה מורכבות ופחות נפוצות למשל. המערכת כוללת אינטגרציות מוכנות לכ-650 אפליקציות דיגיטל שונות (זאפייר מאפשרת יותר אינטגרציות) ואפשר להתחבר לשירותים עסקיים נוספים דרך ממשק API (מצריך תכנות). יתרון מסוים של Integromat הוא שבאינטגרציות רבות לאפליקציות שונות, אפשר לבצע יותר פעולות וליישם יותר תרחישים. 

מסקנה זאפייר או אינטגרומט

למעשה, די קשה להשוות בין שתי פלטפורמות אוטומציה אלו, כי בעוד שתיהן מציעות אוטומציה ויכולות דומות בהיבטים מסוימים, הן למעשה שונות מאוד זו מזו מבחינת מודל העבודה, יכולות וההתאמה לסוגי משתמשים שונים.  אינטגרומט היא מערכת אוטומציה מעולה לרצפי עבודה מורכבים יותר, אפשר ליצור אינסוף תרחישים חדשים וייחודיים ולמדוד את הכל בצורה מקיפה יותר – זאת לצד המון תרחישי אוטומציה מעולים Out of the box, אך היא קשה יותר לשימוש, מתסכלת לעיתים ולא אחת דורשת "ראש" של מפתח אינטרנט. אפשר לעשות יותר עם אינטגרומט, אך רוב האנשים והעסקים לאו דווקא יצטרכו את תוספת היכולות. המערכת של אינטגרומט זולה יותר, אך כאמור מצריכה עקומת למידה קשה וחדה יותר לעומת זאפייר – כאשר אם יש לכם היכולות להתמודד עם עקומת למידה זו, זה בהחלט יכול להיות שווה את זה ולספק לכם מערכת אוטומציה חזקה יותר.  Flow Control Integrations | Integromat זאפייר היא בהחלט מערכת אוטומציה חזקה ומצוינת, בעיקר לרצפי עבודה ליניאריים ויחסית סטנדרטיים. יש למערכת התממשקות ליותר אפליקציות (כ-3,000), אבל פחות גמישות ביצירת תרחישים וטריגרים שונים, בעיקר תרחישים מורכבים ולא ליניאריים. אוטומציה עם Zapier ידידותית יותר למשתמש ולא מצריכה ידע טכני מורכב מאוד. המערכת מעט יקרה יותר מאינטגרומט – אבל אם אתם משתמשים מתחילים ו/או ללא היכרות עם תכנות, החיסכון עם אינטגרומט יתבטל כי תשקיעו הרבה יותר זמן בהבנת ותפעול המערכת. Zapier Paths: A Smarter Way to Build Conditional Workflows

סיכום

מערכת האוטומציה של Integromat במובנים מסוימים לוקחת את היכולות של זאפייר ומעלה אותן רמה מבחינת עומק ואפשרויות, אך "במחיר" של פחות ידידותיות למשתמש והתאמה יותר לכיוון של Power Users במערכות אוטומציה ואינטרנט. ממש לא חייבים תואר במדעי המחשב כדי לעבוד עם אינטגרומט, שלא תבינו אותנו לא נכון, אבל בעוד שזאפייר לא מצריכה בכלל קידוד ותכנות או אפילו הבנה בסיסית של תכנות, אינטגרומט מדי פעם מצריכה הבנה כזו ומעורבות נמוכה של תכנות מורכב יותר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת Fialkov Digital, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.  הבעלים של  EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.  

הירשמו לרשימת הדיוור שלנו

קבלו עדכונים וחדשות מעולם האוטומציה

תחלקו את הפוסט הזה - מה אכפת לכם ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

תוכן נוסף